Harley Davidson Road King 2004 - úprava

Vloženo: 13.04.2021

Tento Road King měl za sebou téměř 70 tisíc kilometrů a stále věrně sloužil, bohužel střet se srnou ho předčasně poslal do servisu.

Naštěstí neměla nehoda žádné vážné následky na funkční díly stroje, takže jsme se mohli rovnou pustit do přestavby.

Protože se už od začátku počítalo se zvýšením výkonu začalo se od základu - motor dostal novou ojnici, ložiska a všechna nová těsnění. Poté přišel na řadu kit od firmy S&S - sada Sidewinder o objemu 100" (1 640 ccm) s kovanými písty se zvýšenou kompresí. O krmení motoru se stará airbox Kuryakyn Hypercharger ES s eletronickým řízením klapek, výfuky zůstaly původní Vance & Hines, ale byly přebarveny na černo včetně krytů, a to speciální barvou odolnou vysokým teplotám.Do sání se instalovaly také nové, větší vstřiky od firmy Feuling. Kompletní rozvody pomocí ozubených kol, výkonnější olejovou pumpu včetně nosné desky jsme použili od výrobce S&S. Palivová mapa byla upravena na míru použitým komponentům přemapováním řídící jednotky.

Cílem přestavby bylo motorku oživit, modernizovat, ale při zachování originální geometrie a pohodlí. Na stroji se bude jezdit, žádné radikální úpravy nejsou žádoucí.

Zadní blatník je rozšířený o plechové výplně, které vyplnily mezeru mezi kufry. Ty jsou zase pro změnu lehce prodlouženy pomocí nádstavců Ciro s LED osvětlením a pod jejich víky jsou LED světla od stejného výrobce. Na zadním blatníku je držák značky se zabudovaným homologovaným osvětlením.

Původní nevzhledné zavírání kufrů pomocí velkých plastový koleček na horním víku jsme odstranili a nahradili je elektromagnetickými zámky s otevíráním pomocí tlačítek pod řídítky. Víka jsou podpírána plynovou vzpěrou, po stisknutí tlačítka se víko otevře. Původní boční kryty zámků a mechanismu otevírání byly nahrazeny hliníkovou lištou vyplněnou odrazkou a je zde také umístěn mechanický zámek kufru, kterým lze kufr otevřít manuálně.

Originální rychloměr jsme nahradili plně digitálním přístrojem Dakota Digital, přidali jsme i potřebná čidla, takže nyní je jezdec informován nejen o rychlosti, ale také o otáčkách motoru, teplotě motoru, teplotě oleje a tlaku oleje. Nastavit lze libovolné barevné schéma. To vše jednoduše přes mobilní aplikaci, která se s přístrojem páruje. Celý budík je posazený v nižším hliníkovém panelu Drag Specialties.

Použitá řídítka jsou výrobkem Paul Yaffe, se silnějším průměrem. Při nehodě došlo k poškození původního policejního ovladače a tak jsme volné místo vyplnili zabudováním voltmetru. U páček jsou umístěny LED blinkry Heinz Bikes i s pozičním světlem, zrcátka značky Motogadget jsou zajímavou technickou lahůdkou - nemají na sobě sklo.

Klasické velké plexi, typické pro tento model vystřídala dynamičtější kapotáž od Memphis Shades - Bullet fairing. Ta lehce skrývá držák mobilního telefonu s USB portem značky Ciro.

LED přední světlo J.W.Speaker je adaptivní - při náklonu umí posvítit do zatáčky. Přední část motorky výrazně změnil také nový přední blatník Klock Werks a nádherné kotouče Drag Specialties.

Víka motoru dostala místo chromu strukturovanou černou barvu, padací rám Lindby je spolu se zadním sladěný k řídítkům, nové plotny jsou od Drag Specialties a víko spojky zdobí kryt Kuryakyn.

Přibylo i několik ryze funkčních věcí - progresivní pružiny Hyperpro, zadní stavitelné tlumiče Hyperpro, repasovaly se brzdy, dala se nová lanka.

Nový lak celý proces dokončil a motorka je připravena vyrazit na cesty.

Chcete i vy předělat váš stroj ? Zastavte se ...